McDonald’s moet meer en meer opboksen tegen “gezonde” fastfoodketens en wil daarom beter op haar hoede zijn… En dat doet de fastfoodketen door zich te richten op millennials… via Snapchat!
In Australië creëerde de fastfoodketen een filter waarmee millennials meteen kunnen solliciteren via het sociale medianetwerk. Slim gezien natuurlijk, wetende dat de nieuwe generatie adolescenten ultra-geconnecteerd is. Concreet ging de Amerikaanse keten een samenwerking aan met het sociale netwerk. Samen lanceerden ze “Snaplications”, een filter waarmee Snapchatgebruikers voor even in de huid van een McDonald’s-werknemer kunnen kruipen (ook wel “Macca’s” genoemd in Australië). Deze leuke tool werd ontworpen door bureau VML Sydney en geeft hen de mogelijkheid om hun kandidatuur via een simpele snap van 10 seconden door te sturen naar de fastfoodketen. Nadat ze dit gedaan hebben, stuurt de keten de sollicitant rechtstreeks naar haar jobsite waarop hij zijn aanvraag kan uitbreiden.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]